Çoklu Marka Stratejisi-Kültürel Bağlam-Markalı İçerik
Küresel Pazarlama; Çoklu Marka Stratejisi-Kültürel Bağlam-Markalı İçerik(3)
McDonald’sın ilk zamanlardaki başarısının temelinde uyguladığı net fiyat politikası ve sınırlı menüsü yatmakta.
örneğindeki gibi
ODAKLANIN!
Aşağıdaki maddeler kafa karışıklığına neden olur ve alıcıyı üründen uzaklaştırır.
- Gereğinden fazla model sayısı
- Birbirini tekrar
Çoklu Marka Stratejisi
Pazardaki birden çok segmente ulaşabilmek için, farklı fiyat segmentlerinde, farklı dağıtım kanallarına sahip, farklı noktalara konumlanmış markalar yaratmak ve yönetmek
Çoklu marka stratejisini benimsemek GM’in zaman içerisinde ABD otomobil pazarının yarısına sahip olmasındaki önemli etkenlerden birisi oldu.
Çoklu marka stratejisinin bir faydalı yanı da bu stratejiyi benimseyen işletmelerin ölçek ekonomisinden faydalanabilmeleridir.
Ölçek ekonomisi büyük hacimlerde üretim yapan şirketlerin birim maliyetinin düşmesi ve maliyet avantajı getirmesi durumudur.
Ölçek ekonomisi hakkında daha detaylı bilgi için aşağıdaki linklerden ulaşabilirsiniz
Hem sektörde hem de sahada geniş bir alan kaplar ve rakiplerinize az alan bırakırsınız
Tüm fiyat ve kalite boşluklarını kapatırsınız
Sık sık marka değiştirme eğilimindeki müşteri/tüketici kesimini kaybetmezsiniz
İç rekabet yaratarak yöneticilerinizi tetikte tutarsınız
Marka ve ürünler arasında «cannibalism» ortaya çıkabilir
Doğru yönetilemezse kafa karışıklığına yol açar
Kötü yönetim ve yanlış seçimlerin etkileri sarsıcı olabilir
GM çoklu marka stratejisinden uzunca bir süre yararlandı fakat sonsuza kadar değil!
http://for.tn/1vdlHKs
Asya pazarında şirketin Pazar konumu da zor bir yerde. Bu pazarın tüketicileri markayı otantik batı yemeği tecrübesi olarak görürken rekabetle birlikte damak lezzetleri de gelişti ve bir çok müşterisi üst kalite markalara yöneldi. Bunun yanında lokal fast fod markaları da pazarda ciddi birer rakip olmaya başladı.
http://ow.ly/4smU302KWV4
ABD’de tüketiciler McDonald’s ve benzerlerini bırakıp Chipotle gibi ‘daha sağlıklı’ seçeneklere yöneliyorlar.
Markalı içerik, içerik üretimini finanse eden belirli markayı tanıtmanın bir yolu olarak içeriğin oluşturulmasını kullanan bir reklam biçimidir.
Markalı içerik, reklamı neyin oluşturduğu ve eğlenceyi neyin oluşturduğu arasındaki geleneksel ayrımları bulanıklaştıran bir reklam aracıdır.
Küresel Pazarlama
Konular:
- İşletme Kavramı
- Pazarlama Tanımları / Dönemleri / Algılanan Değer / Glokal Kavramı
- Çoklu Marka Stratejisi-Kültürel Bağlam-Markalı İçerik
- Pazarlamada beklentileri karşılamak
- Marka kavramına giriş
- Marka Ederi ve Değeri
- Marka Bilinirliği
- Bir şirket aslında ne satar?
- Tanınma-Hatırlanma-Marka Mezarlığı-SES Grupları
- Bir şirket aslında hangi işle uğraşır
- Esneklik=Hayatta Kalmak
- Pazarlama Stratejileri
- Marka Sadakati kavramının pazarlamaya etkisi
- Pazar ve Pazarlama Araştırmaları
(Kaynak; Uğur Cevdet Panayırcı’ nın sunumlarından faydalanılmıştır)