Küresel Pazarlama

- Advertisement -

Küresel Pazarlama

- Advertisement -

Küresel Pazarlama Denilince Akla Gelen Kavramlar

  1. 4P/ 4C
  2. Endorsement
  3. Çoklu Marka Stratejisi
  4.  Tutundurma
  5. Marka Mezarlığı
  6. Marka Bilinirliği
  7. Marka Değeri
  8. Zihin Payı
  9. Ürün Tasarımı
  10. Satış
  11. Fiyat
  12. Reklam
  13. Sosyal paydaş
  14. Pazarlama marka
  15. Niş
  16. Sponsorluk
  17. Marka Hatırlanırlığı
  18. Marka ederi
  19. Konumlandırma
  20. PR/ Halkla İlişkiler
  21. Pazar
  22. Wallet Share
  23. Piyasa
  24. Marka Ortaklığı, Affiliate
  25. Marka Kimliği
  26. Algı
  27. Marka İmajı
  28. Algınan Kalite

 

Küresel Pazarlama

Küresel Pazarlama ile ilgili tanımlara değinerek başlayalım;

Küreselleşme: Fikirleri, hizmetletlerin malların, sermayenin, teknolojinin bilginin, bireylerin ve kültürün sürekli ve hızlı bir biçimde sınır ötesine akmasına denir.

Küresel Pazarlama: Küresel müşteri ihtiyaçlarının belirlenerek, bu ihtiyaçları başarılı bir şekilde doyurmak ve pazarlama faaliyetlerini küresel çevre kısıtları çerçevesinde oluşturmaktır.

Pazarlama:Her zaman tükitici ihtiyaçları ve isteklerini rakiplerden daha başarılı bir şekilde tatmin edecek hizmetler ve ürünler sunarak bir değer yaratma sürecine denir.

 

Bir şirket pazarlama aşamaları aşağıdaki gibidir.

  1. Aşama; yerel pazarlama
  2. Aşama; ihracat pazarlaması
  3. Aşama; uluslar arası pazarlama
  4. Aşama; küresel pazarlama

Küresel Ekonomiyi Ekonomik ve Demografik koşullar etkiler!

Uluslarası faaliyet gösteren bir şirket hem kendi ülkesinin ekonomik koşullarından hem de küresel ekonomik koşullarından etkilenir.

Bunula birlikte girmek istedikleri ülkenin ekonomik yapısından da etkilenir.

Bir ülkenin benimsediği ekonomik sistem, söz konusu ülke ile ticaret şeklini de önemli şekilde etkiler. Ayrıca aşağıdaki maddeler de küresel pazarlamayı önemli ölçüde etkiler.

  • Nüfus
  • Gelir
  • Tüketim modelleri
  • Ödemeler dengesi
  • Döviz kurları
  • İklim ve topografya
  • Alt yapı

Küresel Ticaret Çevresini Oluşturanlar!

Ticaret blogları, Dünya Bankası, Dünya Ticaret Örgütü, Uluslar Arası Para Fonu (IMF)

Küresel Pazarlamayı Anlamak İçin Olmazsa Olmaz Maddeler!

  • Dünya ticareti hakkındaki temel noktalara hakim olmak,
  • Mevcut gelişmeleri takip etmek,
  • Ülkelerin uluslararası ticaret hareketlerine nasıl müdahele etiğini bilmek,
  • Ticaret bloglarının işkevlerini bilmek gerekir.

 

Ülkerin ekonomileri kaynakların tahsine göre 3’ e ayrılır:

  • Pazar ekonomileri (kapitalist ekonomiler); temel güc tüketicilerin elindedir. Tüketici talebi belirleyicidir. Özel sektör, temeli oluşturur. Çoğunlukta olan sistem.
  • Yönetilen ekonomile(sosyololist ekonomi); devletin gücü etkili. Devlet üretimde söz sahibidir, tüketime karışmaz. Bu sistem azalmaktadır.
  • Karma ekonomi; hem devlet hem de özel sektör aktifdir. Genellikle savunma sanayi etkili.
  • Gelir etkisi: Satın alma gücü paritesi bilinmesi gerekir.Belirli ülkede, belirli bir birim veya malın birim fiyatını bir başka üle ile eşitleyen döviz kurudur.
  • Tüketim Modellerinden Engel kanunu etkisi:Tr’ de otomobilerin uzun yıllar kullanılması , Abd’ de kısa sürede değiştirilmesi.
  • Para birimi etkisi: Para birimin değerli ya da az değerleri olması da uygulanacak politikayı etkiler
  • Alt yapı olanakları etkii:, iletişim, ulaşım vs.
  • Bölge coğrafyası etkisi

 

4P Parlamada Bilinmesi Gereken Kuralar, Pazarlamanın 4P’si nelerdir?

Product (ürün)

Price (fiyat)

Place (dağıtım)

Promotion (tutundurma)

 

 

Aşağıdaki başlıklara ders notlarım başlığı altında bakacağız.

  1. İşletme Kavramı
  2. Pazarlama Tanımları / Dönemleri / Algılanan Değer / Glokal Kavramı
  3. Çoklu Marka Stratejisi-Kültürel Bağlam-Markalı İçerik
  4. Pazarlamada beklentileri karşılamak
  5. Marka kavramına giriş
  6. Marka Ederi ve Değeri
  7. Marka Bilinirliği
  8. Bir şirket aslında ne satar?
  9. Tanınma-Hatırlanma-Marka Mezarlığı-SES Grupları
  10. Bir şirket aslında hangi işle uğraşır
  11. Esneklik=Hayatta Kalmak
  12. Pazarlama Stratejileri
  13. Marka Sadakati kavramının pazarlamaya etkisi
  14. Pazar ve Pazarlama Araştırmaları

 

 

- Advertisement -

Other Articles

Doğal bebek sarısı saçlar için hangi boyayı almalıyım

Doğal bebek sarısı saçlar için hangi boyayı almalıyım?Merhaba arkadaşlarUzun süre karantinadan sonra tekrar sarışın olmaya karar verdim. Bebek sarısı saçlar istiyorum. Umarım başarırım. saçımı...

Shein Türkiye’ den Alışveriş Yapmak

Shein Türkiye' den Alışveriş Yapmak – Sheinside Shein Türkiye geldiiiiii!  olleeeeyyyy! yuppppiiiii! yehoooo!! Eeevet öngörülen nidalarmız atıldıysa bu pamuklara sarmalık siteyi stalklamak istiyorum hemencecik. Uzun ...