Ana Sayfa Diğer Yazılar Influencer Marketing Ne Demek?

Influencer Marketing Ne Demek?

0
Influencer Marketing Ne Demek?

Influencer Marketing Ne Demek?

Influencer Geleceğin Mesleği Mi?

Influencer marketing ne demek?  Geleceğin Mesleği Mi? Nasıl Influencr olunur? Türkiye’ de kimler Influencer ve kimlere diyebiliriz? Hangi Mecralarda Gerçekleştiriyoruz? Neden Bu Kadar Etkili?  gibi sorulara cevap vermeye çalışacağım bu yazıda.

Hepimiz o kadar çok iç içeyiz ki artık sosyal medya ile. Black Mirror dizisinin bir bölümünü tamamen sosyal medya üzerine kurulu bir hayatı çok güzel eleştirmişti. Düşünsenize hayatta sahip olduğunuz, statü kıdem, sosyal çevre, para mal mülk hatta aşk tamamen sosyal medya da yapılan like’ lara , beğenilere, takipçi sayınıza bağlı.. yo yo düşünmeyin zaten yaşıyoruz bunu.

Peki bu marketing bunun neresinde? Neresinde biliyor musunuz? Tam da ortasında. İngilizce anlamı etkileyendir, hayatımıza İngilizce olarak girdi bile. İleride şu cevabı duyarsanız şaşırmayın ;

Bundan önceki işiniz neydi?

înfluınsır ’ dım

Peki neden ayrıldınız bu işinizden?

-İnsanlara kendimi beğendirmeye çalışmaktan yoruldum artık daha farklı sektörde çalışmak istiyorum.

gibi gibi diyalogarda duyabilirsiniz.

Ne Demek?

Markaların kanaat önderleri ile ortak pazarlama çalışmaları yapmasına  Influencer Marketing (Hatırlı Pazarlama) denir.

 

Alanında, YouTuber’lar, Twitch TV yayıncıları, ve Instagram ünlüleri gibi dijital fenomenlerle markaları bir araya getiren köprüler olan Influencer Marketing Ajansları açılmaya başladı bile.

Şöyle söyleyebiliriz aslında; Youtube, Facebook, Twitter,Periscope, Instagram gibi sosyal medya kanallarında belirli bir kitleyi etkileyebilen kişilerin ve ürün, marka, etkinlik gibi deneyimlerini aktarması, bir markanın veya ürünün internet üzerinden ağızdan ağza yayılarak bilinirliğinin arttırıldığı bir pazarlama stratejisidir .

Sosyal medyada fenomen olan şahsı muhterem markanızı tanıtır. Biliyorsunuz ki müşterilerin çoğunluğu karar verme aşamasında üçüncü tarafların görüşlerinden büyük ölçüde etkileniyorlar.

Ne Demek, Nedir!

Gelin biz buna Dijital Influencer diyelim. Aslında bu marketing çok yeni değil, eskiden ünlülerin veya tanınmış kişilerin aracılığı ile yapılıyordu, değişen durum ünlüler yerine, halkın içinde birebir kendi gibi ya da benzer , bir diğeri de asla ulaşamayacağı hayatları olan kişilerin tavsiyeler, öneriler vermesi oldu. Yani influencer kavramı aslında hep vardı, ünlülerden bıktı şimdi halkın arasına karıştı. Bye bye ünlüler

Günümüzde internetin ve sosyal ağların yaygınlaşması, sosyal medyayı iyi kullanarak trafik çeken herkesin Influencer olarak değerlendirmesine olanak sağlamıştır. Aslında kısmen mantıklı, şimdi ben bana benzeyen benim gibi yaşayan birinin tavsiyelerini, önerilerini ya da bulduğu çözümleri daha çok merak ederim. Bana ne Gigi’ nin bindiği arabadan.

Evet sevgili etkileyiciler ya da etkileyici olmak isteyenler okumaya devam ediyorsanız konu ilginizi baya çekti desenize belki de geleceğin kanaat önderisindir sende. Neden olmasın? Hem paylaşmanın nesi kötü?

Buraya  bir dua bırakacağım konu ile alakasız; Öyle günler gelsin ki, hiç korkmayalım paylaşmaktan! Sevgimizi, acımızı, sevincimizi, ekmeğimizi, iyi ya da kötü deneyimlerimizi, zaaflarımızı, zayıf yanlarımızı, mutluluklarımızı ve daha bir çok şeyimizi.

Neden Bu Kadar Etkili?

Büyük bir kitleyi hedeflemek yerine, kitleler üzerinde etkisi olan kanaat önderlerine odaklanarak, potansiyel müşterilerinize daha  etkili yoldan ulaşabiliyorsunuz. Neden çünkü çünkü içimizden birilieri orada karşımızda tüm samimiyetiyle duruyor. (herkes samimi olmayabilir ;))

Reklam körlüğüne karşı mükemmel bir silah aslında.

 

Peki iyi bir influencer nasıl olunur?

Influencer’ lar nelere dikkat etmeli?

Kural 1: İyi bir influencer doğal olmalı. Yani tamamen öz benliği ile çıkabilmeli takipçilerinin karşına.

Buradaki nüans şu aslında, senden birisi demek senin de ulaşabilieceğin bir hedef anlamına geliyor ve seni etkisi altında bırakmış oluyor. Yani takipçinin kendisi içinde ulaşılabilir bir hedef olarak görmesi demek oluyor.

Kural 2:  İyi bir influencer kesinlikle özgün olmalı. Özgün, farklı, kendine özgü ve takipçilerini ilgilendiren ve etkileyebilen içerikler üretebilmeli  ya da özgün şekilde yorumlayabilmeli.

Kural 3: İyi bir influencer açık sözlü olmalı. Fikrini net ve açık bir şekilde söyleyebilmeli.

Kural 4: İyi bir influencer devamlı araştırma yapmalı daha doğrusu takipçilerine sundukları konular hakkında bilgilerini artırmalı ve kendilerini geliştirmeliler.

Kural 5: İyi bir influencer çevreyle her zaman iletişimde kalmalılar.

Kural 6 :  Dijital trendleri takip etmeli.

İyi bir influencer nasıl olunur? cevabını artık biliyoruz.

 

Türkiye’ nin en iyi  influencerlari kimdir? Türkiye’ nin en önde gelen influencerlari kimdir?

Ufuk Tarhan: Fütürist, Ekonomist, M-GEN Dijital Ajans Başkanı

Barış Özcan: Hikaye anlatıcı

İlker Gümüşoluk, stand up komedyeni ve radyocu.

Danla Biliç, Vloger Makyaj

Merve Özkaynak, vloger, makyaj, güzellik

Ahmet Erdem, lifestyle photographer, seyahat

Enes Batur, Eğlenceli video

Başak Kablan Hikaye anlatıcı, yukarıdakiler kadar takipçisi olmayabilir ama bence bu kız müthiş, kalıcı ve faydalı olacak. İçerikleri çok güzel.

Babala tv

Orkun Işıtmak

Ruhi Çenet

Muratabi GF

Burak Oyunda

Meryem Can

İdil Tatari

 

Bu konu ile ilgili seohocasi.com un çok güzel bir yazısı var. İhtiyaç varsa tık tık –>  seohocasi.com

PS: Bu arada internetten güvenli alışveriş hakkında yazımı okumak isterseniz, buradan tık tık ?