Yapay Zeka Ve Yeni Alışveriş Sistemleri
Yapay zeka neleri etkiledi, neleri etkileyecek? Alışveriş ve teknoloji arasındaki ilişki nasıl olacak? Şöyle de desek olur belki de teknoloji ile evrilen yeni alışveriş sistemleri ya da hali. Yapay zekanın gelişmesi ile elde edilen tüm bilgiler gelecekte perakende sektörünün temel konularından biri olacak.
Çağımıza teknolojiden etkilenmeyen hangi sektör kaldı. Arkadaşım çocuğuna diyor ki, sana ev araba almak için güzel bir gelecek bırakmak için çalışıyorum diyor, aldığı cevap şu “ amannn anne bana bilgisayar, internet olsun biraz da karnım doysun yeter” gibi bir cevap almış.
Dijital dönüşüm var, ayak uydurmamız gereken. Her sektör nasibini alıyor, perakende de öyle.
Benim son zamanlarda dikkatimi çeken konuya değinmek istedim bu kez de
Alışveriş ve teknoloji, teknolojinin alışveriş yapış şeklimize etkisi, teknolojinin perakende sektörüne etkisi.
Neyse ki biz herşeyin farkındayız ve farkında olarak benimseyerek, özümseyerek içimize işletiyoruz teknolojiyi. İşletmeyelim de ne yapalım a dostlar ? çepeçevre kaplamış tüm hayatımızı, bundandır çadırlı kampların,seyyahların, gezgincilerin moda oluşu. Hem zamanımız az her şey hızlı ve kolayca olsun istiyoruz, bir taraftan da teknolojiden bıkıyoruz. Hatta abartıp tiksinenleriniz var mı? Varsa ona sorarım şu an bu yazıyı nereden ve nasıl okuyorsun.
Konumuz ne kadar ciddi ben yine ciddili yazamadım , neyse burası blog nasılsa tez yazmıyoruz ya da haftalık bölüm toplatısında da olmadığımıza göre, relax ? neyse bakalım neler olacakmış:
Yapay Zeka ‘ nın Gelişmesi İle Evrilen Yeni Alışveriş Sistemleri
Yapay zekanın gelişmesi ile evrilen yeni alışveriş sistemlerine kısa başlıklar halinda bakalım
Sesli Arama Özelliği:
Sesli arama özelliği, oneline alışveriş websitelerinde sesli arama özelliği olacak, yani bu bazen sitenin üstünde arayıpta bulamadığımız buton varya hani, heleki etrafını çevrelemiş bir ton reklam varsa bulması daha da zor olan buton, işte o butona yazmaya uğraşmayacağız. Söyleyeceğiz ve o bulacak. Yani iki saat filtrele falan bunlarla uğraşmak yok, beğendiğin mini şortun görselini siteye yükleyeceksin o sana benzerlerini bulacak.
Özgünleştirilmiş, kişisel yapay zeka:
Tüm yazılımlar, makinalar, robotlar vs. topladıkları bilgileri depolayacak ve bir yapay zeka oluşturacak. Özellikle 2000’li yıllar da perakende sektörün de çok konuşulacak ve hatta odak nokta olacak. Mağazalar müşterilerinin ihtiyaçlarını daha önceden topladığı verilere göre öngörebilecek. Nesnelerin interneti, yani fiziksel nesnelerin birbirleriyle veya daha büyük sistemlerle bağlantılı olduğu iletişim ağı, mağaza içi akıllı cihazları ve sensörleri sayesinde müşterileri, nesneleri, satış ve operasyon işlemlerini dijital platforma taşıyacak ve müşteriler akıllı telefonlarından ürünlerin stok durumuna bakabilecek, ürünlerin mağazadaki yerini uygulamadaki direktiflere göre bulacak..
Dijital Aynalar:
En sevdiğim bu dijital akıllı aynalar sanırım. Giyinme odalarına dijital aynalar eklenmeye başlandı bile, gelecekte daha da yaygınlaşak ve sisteme beden ölçülerini girdikten sonra, kıyafetin üzerinde nasıl göründüğünü görebilecekler. Farklı ürünleri karşılaştırma fırsatı tanıyacak.
Chatbot’ lar:
Aslında chatbotlar ile sık sık karşılaşıyoruz. Bizim daha önce ki aramalarımıza veya satın aldıklalarımız, sepete attıklarımıza göre bize alternatif ürünler öneren veya siteye yönlendiren sistem.
En çok bilinen E-ticaret şirketi eBay tarafından geliştirilmiş olan bu yapay zeka tabanlı chatbot’ lar, alışveriş yapan kullanıcılara önceki satın almalarına göre benzer ürünler sunuyor. Facebook Messenger aracılığı ile de erişilebilen ShopBot isimli bu chatbotlar, satın alma işlemlerini basitleştirmek için bizim tercih ettiğimiz markaları ve kıyafet bedenlerini de bizim için yani bizim adımıza takip ediyor ve bize sunuyor.
Daha Az Çalışanlı Hatta Çalışansız Dükkanlar:
Barkod sistemi ile yani QR kod sistemi ile beğendiğimiz ürünleri okutarak satın alabileğiz. Bahsetmiş olduğum bu çalışansız dükkanların ilk adımları atıldı. Markanın oluşturduğu aplikasyonu kullanan müşteri çalışansız mağazaya girdiğinde rahatlıkla alışverişini yapabilecek.
Hürriyette yayınlanan habere göre “Amazon Go bünyesinde bir yıldır personel tarafından test edilen sistem bugün herkese açık hale geliyor.
Habertürk’ün haberine göre insansız sistem tavana monte edilen kameralarla her bir müşteriyi takip ediyor. Müşteriler mağazaya girmeden önce akıllı telefonundaki uygulamayı girişteki sisteme okuttuktan sonra raflardaki sensörler müşterinin seçtiği ürünleri belirliyor ve listeye ekliyor. Ürünü yerine geri koyduğunda ise söz konusu ürün alışveriş sepetinden siliniyor.Alışverişini tamamlayanlar kasadaki fatura, fiş süreci es geçerek mağazadan ayrıldıktan sonra satın aldıkları ürünler kredi kartlarına faturalandırılıyor.”
İşte Amazon un 2016 ‘ da yayınladığı efsanevi videosu
Dijital dönüşüme hazır mısınız?
Yurt dışından nasıl güvenli alışveriş konulu yazımı da okumak isterseniz, buraya tık tık
Etiketler: Yapay Zeka, Internet of Things, kısaca IoT