Perşembe, Ocak 23, 2020

Marka Sadakati Kavramının Pazarlamaya Etkisi

Marka Sadakati Kavramının Pazarlamaya Etkisi (13)

Marka sadakati;

Sadakat neden önemli?

Köpekler sadıktır. Ama tüketiciler sadık olmak zorunda değildir.

Eldeki müşteriyi korumak ve derinleştirmek yeni müşteri bulmaktan daha az maliyetlidir.

Müşterilerin sadakati rakipler için önemli bir bariyer anlamına gelmekte

Müşterilerin sadakati rakipler için önemli bir bariyer anlamına gelmekte

Sadakat Segmentasyonu

  1. Bağlılar
  2. Fiyatçılar
  3. Pasif Sadıklar
  4. Sınırdakiler
  5. Bağlılar

Bazı markalar ürün ve Pazar dolayısıyla duygusal bağları daha kolay kurabiliyorlar(Harley Davidson dövmesi örneği)

Günümüzde Marka sadakati ne kadar önemli ve geçerli?

Lovemark

Lovemark; bir markaya duyulan büyük sempati, yakinlik, ilgi, sevgi gibi duygulari anlatan reklamcilik terimi..
bunun en önemli örnegi, Arçelik  markasinin konumunu örnek verebiliriz. Arçelik beyaz eşyada lider ve pazar payı %50’sinden fazla. Kardeş şirketi Beko ise avrupanın ilk üçünde neredeyse.

Starbucks ‘ coffee bu kadar seviliyor mu peki? Yani biz de oluşturulan algı kadar seviliyor mu? Yoksa bilinirlik ile doğru orantılı mı?

Bu konunun duayenlerinden  Kevin Roberts ‘ ın kitabı “Lovemark” oldukça ünlüdür ve bu konuya ilgisi olanlar bu kiatbı edinebilirler.

marka sadakati

Markalara aşkla bakabilir miyiz sorusu cevap bulabilirsiniz.

Lovemarkın araştırmalarına göre Arçelik Türkiye’ de en sevilen marka olarak çıkmış. Fakat şöyle bir hantikap var, bu testler yapılırken cevap verilen seçenek genellikle ilk akla gelen sevilenden ziyade bilinen şirketin akla gelmesi bu anketlerin geçerliliğini kaybediyor.

Kısaca sevilenden öte ilk akla gelen marka olması dikkat çekiyor.

Harvard Araştırma Sonucu;

“Eğer başarılı olmak istiyorsanız, kimsenin sizi umursamadığını varsaymalısınız” by Martin Wiegel Twitter hesabına buradan ulaşabilir, işinize yarayacak faydalı paylaşımları olabilir.

Araştırmaya katılanların sadece %23’ü bir markayla bağlılıkları olduğunu söylüyor.

Geri kalan %77 bir markayla ailelerinden biriymiş gibi bağlılık kurmanın anlamsız olduğuna inanıyor.

Kaynak: https://hbr.org/2012/05/three-myths-about-customer-eng

*

‘Çoğumuz yaşam boyunca görüyoruz ki, bırakın markaları hayatımızdaki insanlarla iyi ilişkiler kurmak yeteri kadar zor’

-Bruce McColl, Global CMO, Mars

Sürdürebilirlik kavramı oldukça moda, buda ilk olarak 1_ İletişim konusunu ortaya çıkarıyor. Marka için çalışan halkla ilişkiler ajansının, basın mensuplarının ve  marka paydaşları ile iyi iletişim kurmasına bağlı. 2_Diğer kavram ise çevre ekolojik odaklı , sürdürebilirliğin yeni yolu.

İstanbulda şu an da sürdürebilirlik ajanları var.  Ajanlar sivil toplum kuruluşu ile marka ile buluşturur. Marka ile doğru sosyal sorumluluk projeni tanıştırmanız gerekir.  Marka  itibarı için bu önemli. Dolayısıyle her marka kendi yapısına uygun sosyal sorumluluk projelerine dahil olur.

 

*

Markanın tüketiciyle ilişkisini insani ilişkilere benzetmek doğru değil. Aşk ya da nefret ilişkisi çoğunlukla yok

90’larından sonunda italyan ürünlerinin boykot edilmesi, şu anda unutuldu.

*

‘Sorun insanların dikkatini vermemesi değil, Sorun insanların o kadar da umursamaması.’

– Martin Wiegel

İnsanlar sizi bir yerde izler yani dikkatlerini verir ama sonrasında umursamaz. Bu da ilginç bir yaklaşım, sen başarılı olmak insanların senin umursanmadğını varsay, ihtiyaç olduğunda alınmayacaksın anlamına gelmiyor ama sandığın kadar önemsenmiyorsun, bunun farkına varmalısın.

Marka!

insanların umursamaz olmasını istemez. çünkü sinirli olan birinin duygusunu pozitife dönüştürebilirsiniz ama umursamaz olan kişilere dokunamadığını, ulaşamadığınız gösterir.

65-80 arası nesillere ürün pazarlamak çok daha zor. Ne çok mutlular, ne de öfkeli. Ürünü kullanıp atıyor ve sadece ihtiyacını görünüyor. Bu nesle marka olarak ulaşma şansınız pek yok. Dönemin getirdiği şartlar kişileri umursamaz duruma getirmiş

*

Bir tavsiye kitap daha ; Dikkat Tacirleri

marka sadakati

*

Televizyon aslında izleyiciyi satar! gel bana reklam ver çünkü beni çok insan, şu kitle seyrediyor. Biz izleyici olarak umursamamaya başlarsak kanallar başarısızlığa gider.

Eks jenerasyon

*

İnsanların ilgisini çeken şeylerin bir parçası olun!

Aldığınızdan daha fazlasını verin!

Konumlanmak yerine bir duruşunuz olsun!

Konumlanmak zihinde olur, önemli olan duruşunuz olması ve  o şekilde zihinlerde konumlanması

-Martin Wiegel

*

The Body Shop markasının savunmuş olduğu tüm şeyleri bir kenara itip kendini Loreal’ a sattı. Dolayısıyla ile duruşunu kaybetti içinde pazar payı azaldı.

*

Sevgi markalar için doğru bir kavram değil, insanlar sevgi duygusu ile yakınlarına yaklaşabilir? Bu düşünceye katılıyor musunuz?

*

İşletme için asıl yapılması gereken Marka Yaratma ve Ürünü Tüketici ile Buluşturmaktır!

Marka Ederi Neydi?

  1. Bilinirlik
  2. Algılanan Kalite
  3. Sadakat
  4. Marka Çağrışımları
  5. Top of mind yani akla gelen ilk marka olma

 

Küresel Pazarlama

Konular:

  1. İşletme Kavramı
  2. Pazarlama Tanımları / Dönemleri / Algılanan Değer / Glokal Kavramı
  3. Çoklu Marka Stratejisi-Kültürel Bağlam-Markalı İçerik
  4. Pazarlamada beklentileri karşılamak
  5. Marka kavramına giriş
  6. Marka Ederi ve Değeri
  7. Marka Bilinirliği
  8. Bir şirket aslında ne satar?
  9. Tanınma-Hatırlanma-Marka Mezarlığı-SES Grupları
  10. Bir şirket aslında hangi işle uğraşır
  11. Esneklik=Hayatta Kalmak
  12. Pazarlama Stratejileri
  13. Marka Sadakati kavramının pazarlamaya etkisi
  14. Pazar ve Pazarlama Araştırmaları

(Kaynak; Uğur Cevdet Panayırcı’ nın sunumlarından faydalanılmıştır)

Other Articles

İç Çamaşırı Markaları

İç Çamaşırı Markaları Merhaba,Giyim, moda ve güzellik ile ilgili vloglar çekmeye başladım. Youtube kanalımda (neslin) bulabilirsiniz.Beş tane iç çamaşırı markasını gezdim, yılbaşından bir kaç gün...

İç Çamaşırı Markaları

İç Çamaşırı Markaları Merhaba,Giyim, moda ve güzellik ile ilgili vloglar çekmeye başladım. Youtube kanalımda (neslin) bulabilirsiniz.Beş tane iç çamaşırı markasını gezdim, yılbaşından bir kaç gün...

İç Çamaşırı Markaları

İç Çamaşırı Markaları Merhaba,Giyim, moda ve güzellik ile ilgili vloglar çekmeye başladım. Youtube kanalımda (neslin) bulabilirsiniz.Beş tane iç çamaşırı markasını gezdim, yılbaşından bir kaç gün...