Perşembe, Ocak 23, 2020

Marka Bilinirliği

Marka Bilinirliği (7)

  • Aklınıza gelen ilk beş atıştırmalık markası?
  • Aklınıza gelen ilk beş saç bakım ürünü markası?
  • Aklınıza gelen ilk beş ağız bakım ürünü markası?
  • Aklınıza gelen ilk beş meşrubat markası?

Brand Recall – Marka Hatırlanırlığı; Bir ürün grubundan bahsedildiği zaman bir markanın akla gelmesi

Hatırlanma, tanınmaya göre daha güçlü bir kavramdır!

Jenerik marka olmak başarılı olmak mı demek?

Y&R ve Aaker’e göre tanınan fakat hatırlanmayan markalar ‘marka mezarlığı’na girerler!

Markalar neden marka mezarlığına girerler?

  • Tek boyutlu oldukları,
  • Tüketicilerin hayatlarıyla bağlarını kaybettikleri,
  • Kültürel değerlerini yitirdikleri için.

Hummer 2010 yılından beri üretilmiyor

Napster en son sürümünü 2002’de çıkarttı

Ocak 2016’da seferlerini durdurdu

Telsim, Aria, Aysel, Avea ‘ da bunlara örnek

Kendi sektörlerini domine eden markalar?

TURKCELL

Yaşayan ölü markalar… United colors of benetton, Black Berry , Kodak

Pazar bazlı marka ederi!

Markalar mezarlıktan çıkabilir!

Top of mind Awareness – Marka adı egemenliği

Belli bir sektör düşünüldüğünde akla ilk gelen marka olmak

Tanınmak , hatırlanmak ve bilinmek için tüketiciye dokunmamız gerekiyor.

SES Grupları

Tüketiciyi kategorize edebilirseniz Hedef kitlelerinize/sosyal paydaşlarınıza ulaşmanın doğru yollarını bulacaksınız.

Mesela hangi hanelerde:

  • Evin hanımı alışverişte çok daha etkili?
  • Alışveriş günü pazartesi veya haftasonu
  • Hangi market zincirinden alışveriş yapılıyor?
  • Ayın 15’i önemli?
  • Büyük ebatlar tercih edilir / küçük ebatlar tercih edilir?
  • Marka sadakati yüksektir veya başka markaları denemeye itiraz etmez?

(Türkiye SES grupları 2006′ ya bakınız)

küresel pazarlama

  • Uluslararası ölçümlemede meslek ve eğitim esas alınıyor. Örneğin eşya sahipliğine dikkat edilmemiş.
  • Eğitimden kaynaklı olarak sosyal yöne ağırlık veren göreceli olarak statik bir yapıda.
  • Türkiye’de ise ekonomik durum ve sosyal mobilite dinamik bir yapıda.
  • 2006’nın SES’inde ‘Aile Reisi’ var yenisinde onun yerini ‘Asıl Gelir Getiren Kişi’ (AGG) aldı.
  • Eski araştırmada ‘gelir’ yoktu, ‘Aile Reisi’yle eşinin eğitim ve mesleklerinin yanı sıra onların anne ve babalarının eğitimi belirliyordu hangi SES Grubu olduklarını.
  • Önceden ‘Aile Reisi’nin ve eşinin üniversite mezunu olması A Grubu olmaya yetmiyordu.
  • Onların anne ve babalarının da üniversite mezunu olmaları gerekiyordu. Bu sınır 2012 araştırmasında kalktı.
  • ‘Hane Halkı’nın hangi SES grubundan olduğunu‘Asıl Geliri Getiren’ (AGG) kişiyle eşinin mesleği ve geliri belirliyor

(Türkiye SES grupları 2012′ ye bakınız)

küresel pazarlama

 

Küresel Pazarlama

Konular:

  1. İşletme Kavramı
  2. Pazarlama Tanımları / Dönemleri / Algılanan Değer / Glokal Kavramı
  3. Çoklu Marka Stratejisi-Kültürel Bağlam-Markalı İçerik
  4. Pazarlamada beklentileri karşılamak
  5. Marka kavramına giriş
  6. Marka Ederi ve Değeri
  7. Marka Bilinirliği
  8. Bir şirket aslında ne satar?
  9. Tanınma-Hatırlanma-Marka Mezarlığı-SES Grupları
  10. Bir şirket aslında hangi işle uğraşır
  11. Esneklik=Hayatta Kalmak
  12. Pazarlama Stratejileri
  13. Marka Sadakati kavramının pazarlamaya etkisi
  14. Pazar ve Pazarlama Araştırmaları

(Kaynak; Uğur Cevdet Panayırcı’ nın sunumlarından faydalanılmıştır)

Other Articles

İç Çamaşırı Markaları

İç Çamaşırı Markaları Merhaba,Giyim, moda ve güzellik ile ilgili vloglar çekmeye başladım. Youtube kanalımda (neslin) bulabilirsiniz.Beş tane iç çamaşırı markasını gezdim, yılbaşından bir kaç gün...

İç Çamaşırı Markaları

İç Çamaşırı Markaları Merhaba,Giyim, moda ve güzellik ile ilgili vloglar çekmeye başladım. Youtube kanalımda (neslin) bulabilirsiniz.Beş tane iç çamaşırı markasını gezdim, yılbaşından bir kaç gün...

İç Çamaşırı Markaları

İç Çamaşırı Markaları Merhaba,Giyim, moda ve güzellik ile ilgili vloglar çekmeye başladım. Youtube kanalımda (neslin) bulabilirsiniz.Beş tane iç çamaşırı markasını gezdim, yılbaşından bir kaç gün...