Ana Sayfa Küresel Pazarlama Marka Bilinirliği

Marka Bilinirliği

0
Marka Bilinirliği

Marka Bilinirliği (7)

  • Aklınıza gelen ilk beş atıştırmalık markası?
  • Aklınıza gelen ilk beş saç bakım ürünü markası?
  • Aklınıza gelen ilk beş ağız bakım ürünü markası?
  • Aklınıza gelen ilk beş meşrubat markası?

Brand Recall – Marka Hatırlanırlığı; Bir ürün grubundan bahsedildiği zaman bir markanın akla gelmesi

Hatırlanma, tanınmaya göre daha güçlü bir kavramdır!

Jenerik marka olmak başarılı olmak mı demek?

Y&R ve Aaker’e göre tanınan fakat hatırlanmayan markalar ‘marka mezarlığı’na girerler!

Markalar neden marka mezarlığına girerler?

  • Tek boyutlu oldukları,
  • Tüketicilerin hayatlarıyla bağlarını kaybettikleri,
  • Kültürel değerlerini yitirdikleri için.

Hummer 2010 yılından beri üretilmiyor

Napster en son sürümünü 2002’de çıkarttı

Ocak 2016’da seferlerini durdurdu

Telsim, Aria, Aysel, Avea ‘ da bunlara örnek

Kendi sektörlerini domine eden markalar?

TURKCELL

Yaşayan ölü markalar… United colors of benetton, Black Berry , Kodak

Pazar bazlı marka ederi!

Markalar mezarlıktan çıkabilir!

Top of mind Awareness – Marka adı egemenliği

Belli bir sektör düşünüldüğünde akla ilk gelen marka olmak

Tanınmak , hatırlanmak ve bilinmek için tüketiciye dokunmamız gerekiyor.

SES Grupları

Tüketiciyi kategorize edebilirseniz Hedef kitlelerinize/sosyal paydaşlarınıza ulaşmanın doğru yollarını bulacaksınız.

Mesela hangi hanelerde:

  • Evin hanımı alışverişte çok daha etkili?
  • Alışveriş günü pazartesi veya haftasonu
  • Hangi market zincirinden alışveriş yapılıyor?
  • Ayın 15’i önemli?
  • Büyük ebatlar tercih edilir / küçük ebatlar tercih edilir?
  • Marka sadakati yüksektir veya başka markaları denemeye itiraz etmez?

(Türkiye SES grupları 2006′ ya bakınız)

küresel pazarlama

  • Uluslararası ölçümlemede meslek ve eğitim esas alınıyor. Örneğin eşya sahipliğine dikkat edilmemiş.
  • Eğitimden kaynaklı olarak sosyal yöne ağırlık veren göreceli olarak statik bir yapıda.
  • Türkiye’de ise ekonomik durum ve sosyal mobilite dinamik bir yapıda.
  • 2006’nın SES’inde ‘Aile Reisi’ var yenisinde onun yerini ‘Asıl Gelir Getiren Kişi’ (AGG) aldı.
  • Eski araştırmada ‘gelir’ yoktu, ‘Aile Reisi’yle eşinin eğitim ve mesleklerinin yanı sıra onların anne ve babalarının eğitimi belirliyordu hangi SES Grubu olduklarını.
  • Önceden ‘Aile Reisi’nin ve eşinin üniversite mezunu olması A Grubu olmaya yetmiyordu.
  • Onların anne ve babalarının da üniversite mezunu olmaları gerekiyordu. Bu sınır 2012 araştırmasında kalktı.
  • ‘Hane Halkı’nın hangi SES grubundan olduğunu‘Asıl Geliri Getiren’ (AGG) kişiyle eşinin mesleği ve geliri belirliyor

(Türkiye SES grupları 2012′ ye bakınız)

küresel pazarlama

 

Küresel Pazarlama

Konular:

  1. İşletme Kavramı
  2. Pazarlama Tanımları / Dönemleri / Algılanan Değer / Glokal Kavramı
  3. Çoklu Marka Stratejisi-Kültürel Bağlam-Markalı İçerik
  4. Pazarlamada beklentileri karşılamak
  5. Marka kavramına giriş
  6. Marka Ederi ve Değeri
  7. Marka Bilinirliği
  8. Bir şirket aslında ne satar?
  9. Tanınma-Hatırlanma-Marka Mezarlığı-SES Grupları
  10. Bir şirket aslında hangi işle uğraşır
  11. Esneklik=Hayatta Kalmak
  12. Pazarlama Stratejileri
  13. Marka Sadakati kavramının pazarlamaya etkisi
  14. Pazar ve Pazarlama Araştırmaları

(Kaynak; Uğur Cevdet Panayırcı’ nın sunumlarından faydalanılmıştır)